Twitter Updates

    follow me on Twitter

    mandag 8. februar 2021

    Politiske betraktninger...

     Har lyst til å skrive litt om politikk! 

    Jeg? Har jo ikke så veldig mye peiling da, ikke er jeg trofast velger heller. Det eneste jeg med hånda på hjertet kan si er at jeg stort sett veit hvem jeg IKKE skal stemme på! Og veit sånn noenlunde åssen side av sentrum jeg foretrekker.

    Ser mange spør seg hvorfor Senterpartiet går fram, diverse andre går tilbake. Jeg tror jeg har fasiten på det(og nei, jeg kommer mest sannsynlig ikke til å stemme SP). 

    Men rundt om i Norge foregår det masse rart. Vi som bor i distriktene kaller det sentralisering. Sjukehus legges ned, høyskoler legges ned, vi får nærpoliti - dvs politi lengre unna enn før... Osv osv...lista er nok lang.

    Lokalpolitikere kjemper med nebb og klør, men stadig ser vi sentrale politikere fra samme part går midt i mot. Hvem av de sentrale sier i fra? Sjukehus: Kjersti Toppe fra SP, Moxnes fra R, Sylvi Listhaug fra FrP. 

    Hvem protesterer på Nærpoliti? SP. 

    Sånn fortsetter det i flere og flere saker. 

    Jeg tenker i mitt stille, lille sinn at jeg forstår hvorfor SP går fram, hvorfor Rødt går fram osv. De ser oss! Tenker også at mange som sier at de skal stemme på disse nå, gjør det ikke til høsten! Men folk prøver å få sentrale politikere til å skjønne at nok er nok.

    De har mest sannsynlig ikke tatt stilling til ulv, innvandring, osv. Viktigere er sjukehus, helse, vindkraft, fergepriser og politi, skoler, osv.

    Nei, jeg har ikke tall, ikke forskning, ikke diskutert det med et eneste menneske!  Det er kun antagelser... 

    Det eneste jeg veit med sikkerhet, er at jeg skal gjøre mitt til at vi får ny regjering til høsten. Det eneste politikerne skal gjøre, er å levere, høre på grasrota, være villig til å representere oss!!!


    CC-BY-SA-4.0 Opphaver: Hege Røyert

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar