Twitter Updates

    follow me on Twitter

    lørdag 20. august 2011

    Bokspørsmål...

    Fant disse spørsmåla i bloggen til Awnia , og måtte bare henge meg på...

    Favorittbok i barndommen?

    Er det mulig å ha ei favorittbok fra barndommen??? Regner med jeg hadde ei ny favorittbok hvert år, minst...

    Hva leser du nå?

    Nå driver jeg og pløyer gjennom bøker som står her og allerede er lest, i helga er det Señor Peregrino, av Cecilia Samartin.

    Dårlig bokvane?

    Jo, lager eselører...

    Verste boka du har lest?

    Kan ikke komme på noen verre enn Sult...

    Beste boka du har lest i år?

    Wow...aner ikke...leser så ufattelig mange gode bøker, og om de er lest i år, eller i fjor...

    Favorittforfatter?

    Isabell Allende, er vel øverst, men kunne vel nevnt en god del flere som "favoritter" også...

    Favorittbøker?

    Åndenes hus, Arn-triologien, Shantaram osv...kommer jo litt an på humør og slikt...

    Kan du lese på bussen?

    Ja

    Hvor er din favorittplass å lese på?

    Leser nok mest på senga, men er jo ikke så dumt å krølle seg i sofaen, eller ute i solveggen...

    Hva tenker du om å låne bort bøker?

    Liker det i grunn ikke, har nok vært uheldig noen ganger, men byttelåner med noen få, av og til...

    Lager du eselører i bøkene dine?

    Ja, gjør nok det...spesielt i pocketbøkene mine...

    Skriver du noen gang i bøkenes marg?

    Nei...

    Hvilket språk foretrekker du å lese på?

    Norsk!

    Hva får deg til å elske en bok?

    Elsker så mye forskjellig, at jeg egentlig ikke aner...men tror kanskje det er viktig med minst en god latter, og minst en runde med tårer...

    Favorittgenre?

    Samme som med bøker, kommer helt an på tid, sted, sinnstilstand osv...

    Genre du leser sjeldent (men skulle ønske du leste mer av)?

    Poesi

    Favorittbiografi?

    Ingen, leser sjelden biografier

    Har du noen gang lest en selvhjelpsbok?

    tja...

    2 kommentarer:

    1. Sult av Hamsun ga jeg opp. Jeg liker generelt ikke Hamsun, og for en bibliotekar er det vel omtrent som å banne i kirka å si man ikke liker ham. ;)

      SvarSlett
    2. Men dere biblotekarer har vel også lov til å mene noe, vel??? Har planer om en eller annen gang å stikke av med Hamsuns samlede fra bokhylla til mamma, men veit ikke helt når jeg blir klar...

      SvarSlett