Twitter Updates

    follow me on Twitter

    torsdag 3. mars 2011

    Dag 20, bloggutfordring


    Hvor viktig synes du at utdanning er?

    Må vel bare si at utdanning så klart er viktig! Ikke nødvendigvis høyere utdanning, men også såkalt lavere utdanning. Årsaken er ganske enkel - man får da større sjanse til å jobbe med det man ønsker, kan, er interessert i osv. Dessuten krever jo flere og flere yrker at man har en viss utdannelse.
    Sjøl utdanna jeg meg ikke før jeg var voksen, og hadde da i grunn brukbare jobber da også, og man ser jo av og til folk som når langt uten noen form for utdannelse... Og for min del har jeg vel jobba mindre etter endt utdanning enn før...Men kanskje større muligheter for høyere lønn etterpå..?
    Uansett mener jeg at man bør tenke seg godt om, gjerne prøve å jobbe litt før man starter. Jeg er NESTEN overbevist om at en blir f.eks en bedre leder om man har prøvd å jobbe før utdannelsen sin, og jeg sjøl er veldig glad jeg hadde noen år på baken da jeg ble førskolelærer, og sett litt av livet, sett barnehagen fra foreldre-siden, osv...
    Så konklusjonen er: utdanning er bra og ganske viktig, men det fins muligheter også uten...

    her er meg sjøl med nye briller, føler meg litt nerdete med
    dem, derfor passa dette bildet her...


    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar