Twitter Updates

    follow me on Twitter

    mandag 12. desember 2011

    Små gleder!

    Hva hadde hverdagen vært uten de små gledene i livet?
    Ser du de små gledene? Og hva er de små gledene for akkurat deg?

    Jeg prøver å se alle de små glede som faktisk er der hele tiden, selv på de gråeste og tristeste dagene... og jeg prøver å glede meg over dem...

    Hverdagen består av mange tunge dager i perioder, men jeg er så priviligert at jeg får bo med de to menneskene som betyr aller mest for meg i verden! Min kjære, flotte datter, og hennes helt fantastisk herlige sønn! Gjett om det er mange små gleder da, med en 3 åring i hus...Som er like glad i mormor som i mamman sin, som kommer krypende opp i senga mi, som gir meg et kyss midt på truten, som har en herlig latter som bare barn kan ha(nesten)...Kan vel ikke sitte her og ramse opp alle gledene med en 3 åring, de aller fleste veit...;)
    Og datra mi, alle de små gledene, over at jeg har vært med på å skape et sånt vesen, at hun etter tøffe år endelig ser ut til å greie veien videre, i det hele tatt:AT HUN LEVER, og er frisk og sunn!!!

    Hverdagen består også av uendelig glede over utsikta mi, jeg bor jo tross alt i en vakker by, og har en fantastisk utsikt fra stuevinduet, som jeg faktisk greier å glede meg over HVER eneste dag! Jeg kan stå og nyte...i storm, i stille, i sol, i regn, og til og med i tåke - sjøl om jeg da ikke ser noe - men lar meg fascinere av det jeg veit er bak tåkeveggen...Havet, vågen, båtene...

    Andre små gleder kan være som jeg opplevde i dag...å finne enpose tyrkisk pepper på pulten min...eller den glade telefonen fra datra mi over noe HUN hadde opplevd...Et smil fra noen, en klem, et møte med en venn...Jo, noen ganger er jeg så enkel at automatkaffen på jobb er en sann glede!

    Jo, livet er en masse små gleder, hver eneste dag, det gjelder bare å ha øyne og ører åpne, ikke alltid vi faktisk oppdager denne...men se deg rundt...Enhver trist dag kan bli litt lysere når man ser disse små tingene...

    Ha en super dag, folk! Oppdag de små gledene, hver dag...

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar