Twitter Updates

    follow me on Twitter

    fredag 23. desember 2011

    Jul igjen... :)

    Jeg er et julemenneske, men minst like mye et adventsmenneske...
    Hvert eneste år hører jeg folk stresse...alt som skal kjøpes, bakes, vaskes og jeg veit ikke hva...
    Joda, jeg kjøper jeg og...julegaver til de nærmeste, må dessverre innse at kroppen ikke er med på hjemmestrikka til alle tantebarna mer, og at kreativiteten har en liten pause, så det blir heller ikke noe annet jeg har malt eller laga sjøl...Men blir votter til familiens yngste, og sokker... Men jeg greier faktisk å se på disse små handlerundene som kos - og takk hvem det nå er å takke for at jeg ikke har så veldig mange å kjøpe gaver til...Og takk for at jeg kommer fra en familie som ikke kjøper, og ikke forventer så alt for dyre ting...Den greia er jeg ikke med på..! I år har jeg faktisk også fornya utvalget av juleduker med et par eksemplar, men jeg MÅ ikke ha noe nytt hvert år, julepynten fra i fjor, og åra før holder i massevis...
    Baka har jeg også gjort, litt pepperkaker med en storfornøyd 3 åring, og et par-tre slag utenom, bare fordi jeg har lyst, og omtrent akkurat så mange som jeg føler behov for, i tillegg til kromkakene og julebrødet jeg alltid får av mamman min. Regner med det blir mer enn nok kaker i år også...
    Vasking? Har ikke vaska rundt...men har da vaska litt mer enn jeg gjør til ei vanlig helg. Men trenger jo ikke akkurat noe rundvask her, det ble gjort i juni!
    Det jeg har lagt vekt på i år, er at nesten alle aktiviteter har vært tilpassa 3 åringen... HAN har laga julegaver til oldeforeldre, bestefar, mamma, tanter og kusina til mamman, som han er så glad i...han har vært med å pynta nesten hele leiligheta, og i morra tidlig tar vi juletreet...Og da er vi jammen ferdig også...
    Tror jeg har blitt mer avslappa jo eldre jeg har blitt. Jeg tror det kommer av en viss periode i livet mitt, hvor jeg IKKE kunne kjøpe, kjøpe, ikke var i stand til å bake, vaske osv...? Og likevel så at vi hadde fantastisk flott jul likevel? Er ikke det viktigste at man skal kose seg? At man skal være sammen? Ha det hyggelig? Det er i alle fall DETTE jeg setter pris på!
    Håper dere alle får ei flott julehøytid, med kos, glede, varme og omtanke for hverandre...med eller uten dyre gaver, ny pynt, reint hus osv...

    1 kommentar:

    1. Tja... Hvem er vel egentlig det. Godt nytt år til deg også!

      SvarSlett