Twitter Updates

    follow me on Twitter

    mandag 14. februar 2011

    Dag 4, bloggutfordring

    Ditt syn på religion
    Her kunne jeg vel skrevet en lang avhandling...religion er liksom litt mi greie, favorittfag på skolen, fordypningsfag under førskolelærerutdanninga, og interesse sånn rent generelt...Sier kanskje litt om synet på religion det??? For spørsmålet er jo ikke tro eller ikke tro...for der er jeg bittelitt mer usikker... Vel, i grunn så tror jeg på en gud, og jeg ser for meg at det er den "kristne" guden jeg tror på...samtidig som han nok "oppfører" seg litt annerledes enn guden en del strengt kristne tror på. "Min" gud er god, snill, dømmer ikke for de små "syndene" vi alle gjør, teller ikke hvor mange ganger vi har vært i kirka, osv men tar i mot oss som stort sett gjør gode ting...? Og dessuten tror jeg de fleste religioner har felles gud...Joda, forskjellige navn, forskjellig utøvelse av religioner, osv...men det er jo MANGE likhetstrekk i de fleste religioner? Og bunner ikke det meste ut i at vi skal være gode mot hverandre?
    Uansett, hva eller hvem jeg tror på, religion er interessant, og treffer jeg mennesker med annen religion enn meg, så spør jeg masse om forskjellig. Og for meg spiller det i grunn ingen rolle hva du tror/ikke tror...Ei av mine beste venninner er hindu, eksen min er muslim, tanter/onkler/søskenbarn osv er kristne. Det som teller er HVEM disse menneskene er, med sine gode og dårlige sider - de fleste jeg kjenner har flest gode sider - uansett religion...

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar